Inkoper

Functieomschrijving

Voel jij je thuis in een bedrijf met ambitieuze plannen en waar geen dag hetzelfde is? Dan wacht je een zeer afwisselende baan met gedreven collega’s in een organisatie met een platte structuur, dus korte lijnen en snel schakelen. We zijn naar elkaar toe informeel en open met een no-nonsense mentaliteit. Passie voor food, flexibiliteit en integriteit zijn voor ons vanzelfsprekend.

WAT GA JE DOEN ALS ONZE INKOPER?

Als onze Inkoper ben je verantwoordelijk voor het sourcen en inkopen van grondstoffen, doorverkoopartikelen en verpakkingsmaterialen. Aanvullend kun je worden ingezet voor het uitzetten en begeleiden van Tender trajecten. Mede met de Commercieel Manager zul je vaststellen welke projecten en trajecten doorlopen gaan worden en deze kan je vervolgens zelfstandig uitvoeren. 

Je signaleert, documenteert en communiceert ontwikkelingen die plaatsvinden op de leveranciers- en grondstoffenmarkt. Je bewaakt de marktconformiteit van de prijzen en condities. Je zorgt voor het contact met de inkooporganisatie. Je zoekt Synergiën met andere bedrijven binnen de groep. Je formuleert in overleg met de Commercieel Manager een jaarplan (inclusief budget en doelstellingen). Je stelt, in overleg met de Commercieel Manager, een optimaal leveranciers- en grondstoffenportfolio voor. Je zoekt pro-actief naar nieuwe leveranciers, bronnen en grondstoffen die beter aansluiten bij de actuele behoefte van Menken van den Assem Fresh Food B.V.  

Je onderhoudt contact met bestaande leveranciers en voert jaargesprekken. Je voert inkooptenders uit en vraagt offertes aan; je voert binnen kaders contractonderhandelingen en adviseert management over af te sluiten contracten (eventueel in overleg met afdeling Kwaliteit/Verkoop/Productmanagement/ Operatie ). Je begeleidt de goedkeuringstrajecten van nieuwe grondstoffen en verpakkingen en zorgt ervoor dat interne stakeholders worden geraadpleegd en betrokken bij wijzigingen in grondstoffen. Je voert Contract- en leveranciersmanagement uit, zodanig dat kwalitatief goede contracten met betrouwbare leveranciers worden overeengekomen en contractafspraken worden nageleefd. 

Je rapporteert periodiek over de voortgang en knelpunten in de uitvoering van het beleid en het behalen van de doelstellingen. Je draagt zorg voor de Leveranciersbeoordelingen. Je evalueert de inkoopprocessen en past deze zo nodig aan. Intern heb je contact met de commercieel manager, de kwaliteitsafdeling, het bedrijfsbureau, sales, Productmanagement, de operatie en de financiële administratie. Extern heb je contact met klanten en leveranciers.


WAT MAG JIJ VAN ONS VERWACHTEN?

  • Een uitdagende baan bij een no-nonsense familiebedrijf dat houdt van aanpakken.
  • Samenwerken met een team van enthousiaste collega’s in een prettige en open werksfeer.
  • Volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.
  • Uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden.

OVER MENKEN VAN DEN ASSEM

Menken van den Assem is in de foodindustrie een gevestigde naam. We zijn een sterk groeiend familiebedrijf in Den Haag, in 1991 opgericht door twee zwagers en tegenwoordig zelfstandig onderdeel van Bieze Food Group. Onze kwaliteit is het bedenken, ontwikkelen, verpakken en leveren van verse foodconcepten voor supermarkten en hun toeleveranciers. We werken met zuivel-, vlees- en visdelicatessen, noten, zuidvruchten, sauzen en dressings. Onze bedrijfscultuur is informeel en open, en onze medewerkers delen een passie voor food, flexibiliteit en integriteit.

Functievereisten

WAT VERWACHTEN WE VAN JOU ALS INKOPER? 

Als Inkoper ben je doelgericht, ambitieus, energiek en werk je op een gestructureerde en accurate manier. Je zet de klant centraal en gaat voor kwaliteit. Ook beschik je over verantwoordelijks gevoel en ben je een ster in plannen en organiseren. Verder voldoe je aan de volgende punten:

  • Je hebt HBO/WO werk- en denkniveau, met daarbij affiniteit met de levensmiddelenindustrie en een productieomgeving. Daarnaast beschik je over minimaal 3 jaar inkoopervaring;
  • Je bent 24-32 uur per week beschikbaar;
  • Je hebt kennis van inkoop NEVI
  • Je bent de Nederlandse en Engelse taal machtig, Duits is een pré.
  • Je hebt kennis van Microsoft Office en AX / ERP-systeem.
  • Je bent initiatiefrijk en gaat graag uitdagingen aan.
  • Je kan goed zelfstandig en in teamverband werken.
  • Je werkt procesmatig en ziet snel hoe een proces kan worden verbeterd.
  • Je hebt een flexibele instelling en behoudt het overzicht in een dynamische omgeving.
  • Je bent zelfverzekerd en assertief.
  • Je bent communicatief vaardig en klantgericht.
  • Je hebt een goed gevoel voor urgentie en werkt gestructureerd en nauwkeurig.
  • Je bent in staat om prioriteiten te stellen

MEER INFORMATIE OF DIRECT SOLLICITEREN?

Neem voor meer informatie over deze vacature en andere mogelijkheden contact met ons op via +31 (0)70-301 27 50. Ben je zelf (momenteel) niet geïnteresseerd, maar ken je dé persoon voor deze baan? Deel dan de vacature!